Sharing knowledge around Autopano
You are not logged in.
The colors in 1 and 2 are splendid! 2 has some black tiles, 3 and 4 have none yet I think in reality those tiles were the same, right? So 3 and 4 could use more contrast by moving the black point higher, or altering curves. 5 would look nicer bracketed, and also you can see the gate (fence?) on both sides but not in the middle, so I would either step back (as I did in my last post in the gallery - i couldn't step over the railing so i stepped back) or jump over so that the fence would either be whole, or not visible at all. And all of them could use some verticals correction :] I know I whine a lot, but they are good, especially the first two!
Ma dernière visite à Royaumont remonte a une bonne trentaine d'années et çà me donne vraiment l'envie d'y retourner, super. ![]()
phooou, c'est magnifique... avec une toute petit préférence pour la 2 ! Mais les autres sont aussi de très haut niveau. Vraiment splendide...
Yves, ne nous mets pas des images 'embedded’ … ‘incorporées’… tu sais que nous ne sommes qu'avides de détails… Mets nous des image plein pot, on adore ![]()
Le respect que l'on a pour ton travail, mérite ce petit effort, n'est-ce pas !
Last edited by beeloba (2008-05-15 06:19:58)
Superbe !
DrSlony wrote:
The colors in 1 and 2 are splendid! 2 has some black tiles, 3 and 4 have none yet I think in reality those tiles were the same, right? So 3 and 4 could use more contrast by moving the black point higher, or altering curves. 5 would look nicer bracketed, and also you can see the gate (fence?) on both sides but not in the middle, so I would either step back (as I did in my last post in the gallery - i couldn't step over the railing so i stepped back) or jump over so that the fence would either be whole, or not visible at all. And all of them could use some verticals correction :] I know I whine a lot, but they are good, especially the first two!
Thanks a lot for your complete comment. I all agree with all your remarks: for the fence, I couldn't jump over it and if I put all the fence, the composition was for me much more restrictive. I also agree with the verticals who are not in my case verticals;)
bambou wrote:
Ma dernière visite à Royaumont remonte a une bonne trentaine d'années et çà me donne vraiment l'envie d'y retourner, super.
Dans ce cas, j'en suis ravi car un de mes buts en faisant de la photo (ou en essayant du moins) est de donner l'envie aux gens d'aller visiter les lieux capturés. Petit conseil vas y le matin: il n'y a personne...
taf wrote:
phooou, c'est magnifique... avec une toute petit préférence pour la 2 ! Mais les autres sont aussi de très haut niveau. Vraiment splendide...
Merci tout simplement
beeloba wrote:
Yves, ne nous mets pas des images 'embedded’ … ‘incorporées’… tu sais que nous ne sommes qu'avides de détails… Mets nous des image plein pot, on adore
Le respect que l'on a pour ton travail, mérite ce petit effort, n'est-ce pas !
Ok je posterais les versions echelle1: le hic c'est que cela prends de la place sur mon serveur et mon hebergeur (heureusement un ami) me rappeles souvent que je dépasses les quotas.. mais je vais faire l'effort pour toi ![]()
fma38 wrote:
Superbe !
Une nouvelle fois merci !!!!
Ce qui est marrant, c'est que personne ne m'a fait remarquer que la 1, la 3 et la 4 sont en fait des photos de la même pièce: les cuisines, tandis que la 2 est une photo du refectoire.
For DrSlony, I was just mentionning that 1, 3 and 4 are picture of the same place: the kitchen of the abbey and the 2 is the dining room
Yves